Vilodag och träning...

Igår var det tänkt att jag skulle unna mig en vilodag... Dagen bjöd på fantastiskt väder och vi skulle ta färjan ut till Jäverön. Vid färjeläget så träffade jag en kollega från universitetet som berättade att det inte gick att ta vagnarna ända fram till vattnet på det ställe som vi tänkt oss men att det gick på sydspetsen dit de var på väg. Sagt och gjort vi knatade hela vägen från norr till söder med barnvagnar och all packning. Väl framme så fanns en skylt: "Cykelstig till badplats 1,0 km" Detta var dock en sanning med modifikation... Cykelstigen gick bara 300 m in och sedan var det bara att gå... Lagom roligt med en nyvaken 3:åring och nästan 9 kg 7 månaders baby på magen... Allt gick dock bra och stranden var fantastisk. Efter underbart bad och lunch var det bara att gå samma väg tillbaka. Vet inte om man kan kategorisera nästan 3 timmars promenerande i 30 graders värme som vilodag...

Idag var det om möjligt ännu varmare... Under huvuddelen av dagen har temperaturen legat över 30 grader... Det kändes sådär att dra ut i spåret och slåss med bromsarna... Tog därför min lilla telefon och surfade ut och bokade en plats på eftermiddagens Lift-It pass där jag låg på badstranden. Jag nöjer mig med att konstatera att det var tur att jag kom ihåg att ta med en av Ellens små handdukar... Tröjan var fullständigt genomblöt efter passet och trots att jag drack 1 liter före, ytterligare 1 liter under passet och så gott som 1 liter efter har jag nu 3,5  timma efter passet inte varit på toaletten... Visst är det härligt när det känns som man gjort något??

Vila i morgon och sedan blir det en runda i slalombacken på söndag kväll när vi kommer hem från mamma. Blir nog sent för att slippa den värsta värmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0