Tropisk värme och sista veckans träning...

Igår gick jag och väntade på att barnen skulle somna, men framförallt att temperaturen skulle sjunka så att jag kunde sticka ut och träna. Klockan 22 var det fortfarande över 22 grader...

Kom ut ca 22:20 och var tillbaka 23:45 och då hade jag avverkat 5 gånger upp och ned för Bryngfjordens slalombacke. Det blev rejält mörkt och när jag inte tagit med mig någon pannlampa fick det bli vägen istället för en linje rakt under liften från topp till botten. Det hade dessutom vuxit igen rejält i backen och det var inte läge att utmana ödet och riskera att trampa snett.

När det gäller träningen denna vecka, som blir den sista inför en rejäl vila inför starten nästa vecka så är ambitionen att genomföra 2 rundor med två varv i milspåret(alltså 20 km+ tor till spåret) samt en runda med ett varv i milspåret + 5 gånger upp och ned för slalombacken. Detta skall vara gjort på fredag. Då är det exakt ett år sedan jag gjorde mitt första träningspass och det är dessutom en vecka kvar till start. Då är det nog ett bra läge att vila fram till starten...

Återkommer med finslipning av packlista och rapporter från träningen i tropikerna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0