Syjobb och tältuppslagning

Idag var det äntligen torrt på gräset så att jag kunde prova och sätta upp det lånade Hilleberg tältet. Hilleberg har som vanligt gjort smarta lösningar i sina konstruktioner. Det jag framförallt tänker på när det gäller detta tält är de plaststavar som sitter i tyget för att inte kortändarna skall vara jäms med marken. Detta gör att inte sovsäcken tar emot tältduken lika lätt. Underlättar vid kondens...


I övrigt kan jag visa några bilder på en lösning jag gjort på ryggsäcken för att säkra mitt andra liggunderlag(det tunna jag som komplement till mitt korta uppblåsbara. Det är förresten RUSTA´s yogamatta för 10 kr... De ögglor som sitter upptill på LIM-säcken är smalare än de flesta packremmar och jag fick fundera lite innan jag kom på en lösning på problemet. Till slut kom jag på att jag kunde sprätta upp de snoddar som sätt på liggunderlaget när jag köpte det, trä dem igenom ögglorna och sedan sy ihop dem igen. Inte så snyggt kanske men det är svårt att göra det lättare... Dessutom är det omöjligt att slarva bort dem på fjället eftersom de sitter kvar på säcken när man tar bort liggunderlaget.
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0