Vandringsdagbok - Etapp 6...

Kieron - Abisko 17,5 km Söndagen den 10 augusti 08:40-12:33
Redan efter ca 40 minuter var vi framme vid bron där man svänger vänster till Abiskojaurestugorna resp höger för att fortsätta mot Abisko. På skylten vid bron stod det Abisko 13 km. När vi gått i ett bra tempo i över en timma kom vi fram till första officiella skylt med avstånd till mål. Vi blev rejält nedslagna när det stod 10,5 km på denna. Våra gissningar strax innan var snarare 7-8 km...

Nästa skylt var vid en bro med fem trappsteg upp och fem trappsteg ned. På denna skylt stod det 6,5 km. Mitt vänstra knä gjorde nu så pass ont så att jag i princip använde stavarna som kryckor... Krister vässade tonen lite och fick mig ta två diklofenak och en panodil. Efter ca 30 min lättade det onda och vi kunda fullfölja i gott tempo.

Summa sumarum så avverkade jag de elva milen och kände mig faktiskt oförskämt fräsch hela vägen - med helare fötter och utan smärta i knäna hade tiden kunnat vara under 48 timmar... Missnöjd? Knappast!! Mitt mål var ju 60 timmar.
                                             

Kommentarer
Postat av: funrun

Härligt att läsa om dina etapper, även om de verkar ha gjort ont emellanåt... Kommer du att göra om det nästa år?

2008-08-17 @ 22:40:41
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: Maria

Kul läsning och jag är imponerad av dig. Inte "bara" av att du gick de elva milen, utan kanske främst av din vilja att hålla i träningen under det senaste året. Vad blir nästa utmaning? Ps. Man ska inte stå och se så där glad ut när det är tre kilometer till mål!

2008-08-18 @ 08:00:57
Postat av: Krister

Ja det kändes i rejält i tårna sista biten men det glömdes efter målgång dusch ett par öl och pluntan!!

2008-08-19 @ 08:15:42
Postat av: funrun

är den här bloggens liv till ända nu när du genomfört målet?



2008-09-03 @ 07:38:43
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: Karin

Grattis som fan! Vore glad om jag hade hälften av ditt driv och målmedvetenhet...Hoppas du är stolt över dig själv och att du satt upp nya mål att besegra, fick rysningar när jag läste de här sista inläggen..:)

2008-09-07 @ 00:06:07
URL: http://perssonskans.blogg.se/
Postat av: Marcus

Grattis till en väl genomförd vandring Tony!



//Marcus och dom andra på Rajd.se

2008-09-19 @ 00:43:41
URL: http://www.rajd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0