Vandringsdagbok - Etapp 3...

Singi - Sälka 12 km Fredagen den 8 augusti 18:35 - 21:30
Det kändes skönt när beslutet att gå vidare var taget och det var verkligen en bonus att hinna 45 km redan första dagen. Under vandringen tänkte jag på vad Johan K sagt när jag berättade om mina planer på att gå de 33 km till Singi första dagen: - Det är ju som att gå till Kristinehamn!! Jag rättade honom då och sa att det nästan är 45 km till Kristinehamn från Karlstad. Nu visade det sig att han fick rätt i alla fall....

Sista biten hade jag rejält ont i vänster lilltå och höger fot.

Väl framme vid Sälkastugorna bjöds vi på Souvas och morotskaka. Perfekt att ha i magen när man skulle gå över jokken och sätta upp tältet.

Foto: Krister Hammar

Jag hade som jag skrivit om tidigare lämnat det lite längre liggunderlaget hemma och helt satsat på det 120 cm långa. För att skydda dunsäcken från kondens och för att höja temperaturen lite vid fötterna använde jag istället regnjackan som jag drog upp dragkedjan på och drog upp den över "foten" på sovsäcken.

Kommentarer
Postat av: Lars

Du är lika snygg som jag i "hallonjackan" ;o)



2008-08-20 @ 21:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0