Vandringsdagbok - Etapp 1...

Nikkaluokta - Kebnekaise Fjällstation 19 km Fredag 8 augusti 10:00-13:45
Under bussresan från Ripan i Kiruna ut till Nikkaluokta så började jag tala med den man som jag hamnade bredvid. Det visade sig att även han skulle satsa på att gå under tre dygn och att han skulle gå själv. Det hela slutade med att vi slog följe hela vägen till Abisko. Detta skulle visa sig vara en faslig tur... (för den nyfikne hänvisas till beskrivningen av den sista etappen...)

När vi kom fram till starten med bussen från Kiruna var klockan bara 8 och det var två timmar till start. Vägde ryggsäcken och var riktigt nöjd med att den bara vägde 11 kg(trots att jag bar 1 liter vatten).

Efter invägningen så var det dags att registrera sig och få ut det orange säkerhetskynket som visade att man gick i första startgrupp.
                 
Vid start tog jag det lugnt och tänkte att det var bäst att de som hade riktigt bråttom fick springa iväg - dumt.... Kände mig som en deltagare i ett motionslopp som samlar många som inte har så bråttom de första 5 km... Med detta menar jag att jag fick runda alla som mer eller mindre kröp fram. Blev grymt ryckigt. Efter 5 km stannade dock många för att justera klädsel och för att ta en burgare vid det nedre båtlägret. Tuffade på bra och nådde stationen före klockan 14. Precis som planerat. Solen bröt igenom efter knappt halva sträckan och det blev kanonväder - 20 grader varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0