Reviderad packlista...

Efter lite egna tankar och goda råd från min kompis Lars, med gedigen erfarenhet från flera turer i fjällen och ett förflutet som yrkesmilitär, så har jag gjort några ändringar i packningen:

  • Locket till kastullen lämnar jag hemma.
  • Jag hade tagit med några potionsförpackningar med tonfisk och lime (i folie) som också fått lämna packningen.
  • Jag har bytt den tunna sovsäcken mot en tjockare i dun. Flera nätter sista tiden har temperuren i området krupit ned mot nollan och det är inte roligt att frysa hela natten..
  • Slang och vattenpåse är medtaget.
  • Regnskydd till ryggan är medtaget.
  • En laddning med Gott och blandat samt torkat frukt till frukostgröten är tillagt.
  • Liggunderlaget från RUSTA stannar hemma, lägger regnjackan under fötterna.
  • Voltaren, panodil och Leukoplastplåster är tillagt.

Vet inte om det blir något mer skrivet innan start. Åker till Gävle och Furuvik i morgon och vidare till min svåger i Sundsvall på tisdag. Tåg ned till Arlanda från Sundsvall på torsdag morgon och sedan flyger jag till Kiruna vid lunch. Jag får väl ge Helena lösenord till bloggen så att hon kan ta sig in och skriva om sluttiden när jag ringer/smsar från Abisko...


Kommentarer
Postat av: Maria

Ser bra ut. Jag tror på dig!

2008-08-03 @ 19:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0